Recenze - Čtyřicet pravidel lásky

Název: Čtyřicet pravidel lásky
Originální název: The Forty Rules of Love
Autor: Elif Shafak
Rok vydání: 2014
Rok vydání originálu: 2009
Vazba: vázaná
Počet stran: 384
Nakladatelství: Egmont
Série: - 
Díl v sérii: -
Goodreads: 4.20 (23,256 hodnocení)

Anotace:

Ella Rubinsteinová má manžela, tři dospívající děti a přijemný domov, zkrátka vše, co by z ní mělo dělat sebevědomou a spokojenou ženu. Přesto však Ella cítí ve svém životě prázdno – prázdno, které bylo kdysi vyplněné láskou.
A tak když Ella čte rukopis o básníkovi Rúmím ze třináctého století a Šamsovi z Tabrízu a jeho čtyřiceti pravidlech života a lásky, rozhodne se změnit od základů svůj život a vydá se na cestu za tajemným autorem a jeho dílem.
Cesta naplněná súfistickým mysticismem zavede Ellu i čtenáře do exotického světa, kde víra a láska jsou podrobeny srdce drásajícím zkouškám.





Obálky:



Ella má manžela a děti, ale v jejím životě jí něco chybí a nedokáže zjistit co. Když dostane v práci knihu od neznámého autora a má ji přečíst a ohodnotit ji, není si jistá, zda by to mohla zvládnout. Po dlouhém váhání se nakonec rozhodne, že to zkusí. Začte se do Sladkého rouhání a nestačí se divit tomu, jak ji ta kniha poznamenává. Začíná mít touhu se dozvědět o autorovi Azízovi něco více. Proto ho nalézá na jeho internetové stránce a napíše mu e-mail. Ella nachází nový smysl života a s Azízem si stále dopisuje. Nakonec zjistí, že vše, co ji v životě chybí, je láska. Nalezne ji Ella v neznámém muži?

Čtyřicet pravidel lásky není jen tak ledajaká kniha. Je to velice poutavý příběh, a ačkoliv je náboženský, tak ve čtenáři zanechá spoustu nových poznatků a donutí ho, aby začal uvažovat nad životem a láskou.
Já jsem měla z počátku z této knihy strach, protože když jsem ji začala číst, tak jsem si uvědomila, že kniha je jiná, než jsem očekávala.
Nečekala jsem, že bude obsahovat dva příběhy, které do sebe nakonec dokonale zapadnou, ale čekala jsem román, který bude pouze o životě Elly.
I když byla dějová linka knihy jiná, než jsem si představovala, tak mě děj velice zaujal, a i když se to četlo velice pomalu, jelikož má knížka malá písmenka a je zde potřeba u čtení přemýšlet, tak jsem si četbu užila od začátku až do konce. Při četbě knihy i jejího dočtení jsem si začala uvědomovat spoustu věcí, které mi změnily pohled na lásku a chování k lidem okolo mě. Cítila jsem se lépe, jelikož kniha obsahuje 40 pravidel lásky, a já si pokaždé při čtení dalšího pravidla uvědomila, že vše, co je v této knize napsáno je pravdivé a rozhodně by to nemělo být opomenuto.
Čtyřicet pravidel lásky není známá knížka, ačkoliv vyšla letos u nakladatelství Egmont. Já ji rozhodně doporučuji všem čtenářům, ačkoliv nejsou věřící, tak i přesto si myslím, že ve Vás kniha vyvolá spoustu pocitů, ze kterých Vám bude lépe. Navíc je kniha obohacena nádhernou obálkou, která na první oko zaujme.

Elif Shafak napsal knihu, která je velice citově založena. Se všemi postavami nás seznámí a představí nám jejich životy, chování a dokonce i jejich špatné a dobré stránky. Seznamujeme se zde s mnoha postavami, které jsou věřící a věří v to, že vše se děje z určitého důvodu.
V knize se setkáváme s mnoha rozloučeními, poznáními a znovu setkáními. Je zde ale také spousta ztrát, zklamání a dokonce se nevyhneme ani smrti.
Poznáváme skvělá místa ze všech zákoutí světa, seznamujeme se se zvyky různých národností a dokonce i se spory, které vznikají mezi věřícími.
Jsme svědky očištění a změnění se nečistého člověka na čistého. Dokonce i zhřešení věřících.
Děj knihy nám vypráví příběh Elly a knihy Sladkého rouhání. Můžeme se zde tedy setkat s dvěmi odlišnými světy, které jsou si nakonec tolik podobné.

Čtyřicet pravidel lásky je rozhodně kniha, po které byste se měli porozhlédnout a alespoň si ji půjčit v knihovně. Možná Vás nezaujme jako mě, ale rozhodně Vám dá něco do života a budete muset uznat, že v některých věcech měl autor pravdu.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z pěti.


Moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
  Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze. Knížka vypadá dobře :), a jestli budu mít někdy možnost si ji přečíst, tak si to asi přečtu, vypadá to zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze, povedla se Ti, vážně moc hezky stručně a jasně napsáno a kniha mě zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Jsi moc hodná. :)
      Na knížku určitě koukni. :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze, i díky ní bych si knížku ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní12/8/14

    Knihu právě čtu a je to pro mě balzám na duši. Také jsem z ní měla trochu obavy, ale ty byly po pár stránkách naprosto rozptýleny.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno