Recenze - Šestý zánik

Nakladatelství: BB art
Série: Sigma Force
Díl v sérii: 10
Goodreads: 4.01

Vojenská výzkumná stanice v odlehlém pohoří Sierra Nevada v severní Kalifornii vyšle nouzové volání zakončené mrazivou žádostí:
„Tady je sierra, vítěz, whisky. Došlo k prolomení bezpečnosti. Aktivována pojistka. Bez ohledu na výsledek: Zabijte nás... všechny nás zabijte.“
Když na místo dorazí pomoc, nenajde nikoho živého – a mrtví nejsou jen výzkumníci, ale všechny živé organizmy v okruhu sta čtverečních kilometrů: zvířata, rostliny a dokonce i bakterie. Půda je dokonale sterilní – a zkáza se šíří.
Jen jeden tým na světě má potřebné vědecké znalosti a vojenské zkušenosti, aby zvládl takovou misi: velitel Gray Pierce a Sigma. Mrtví výzkumníci pracovali na tajném projektu, který se zabýval studiem zásadně odlišných forem života na Zemi, forem, jež mohou změnit naše chápání biologie a podstaty lidství. V laboratoři ale došlo k výbuchu a Sigma se musí vypořádat s apokalyptickými následky.
Má-li zabránit nevyhnutelné záhubě, musí rozluštit futuristickou hrozbu a kořeny ve vzdálené minulosti – v časech, kdy Antarktida byla zeleným kontinentem a pozemský život balancoval na ostří nože. Sigma se vydá po stopách z prastaré mapy ze zaniklé Alexandrijské knihovny a nakonec dospěje k šokujícímu odhalení o prehistorickém světadílu a nové formě života a smrti pohřbené pod kilometry ledu. Gray Pierce a jeho obětavý tým musejí projít dávné historické epochy i vzdálené kontinenty, aby dešifrovali tisíciletí stará tajemství a vyřešili záhady ukryté v nejtemnějších džunglích současnosti – jedině tak zastaví šesté vymírání, které se týká celého lidstva.
Ale není už příliš pozdě?

James Rollins je pseudonym, pravé jméno je James Czajkowski. Používá rovněž pseudonym James Clemens.

James Czajkowski se narodil v Chicagu ve státě Illinois roku 1961. Spolu se svými třemi bratry a třemi sestrami byl vychován na Středozápadě a na kanadském venkově. Na vysoké škole se zaměřil na studium evoluční biologie. V roce 1985 získal doktorát veterinárního lékařství na univerzitě v Missouri a poté si v kalifornském Sacramentu otevřel vlastní veterinární praxi. Zde také v současné době žije se dvěma dalmatiny, zatoulaným německým ovčákem a papouškem jménem Igor. Jako nadšeného amatérského potápěče a jeskyňáře ho často naleznete buď pod zemí nebo pod vodou.

Šestý zánik je 10. dílem oblíbené série z pera autora Jamese Rollinse. James Rollins je velice známý autor, který je v České republice oblíbený a mnoho čtenářů vlastní všechny jeho vydané knihy a nové dílo je pro ně potěšením.
Nakladatelství BB art vydává jeho knihy v tvrdé vazbě s papírovým potahem. Všechny mají stejnou velikost, ale v knihkupectví můžeme naleznout i papírová vydání. Všechny obálky jsou na první pohled velice pohledné a k sobě velice pěkně pasují.

Co se týče samostatného děje, tak již od první kapitoly autor nabízí dávku adrenalinu, napětí a příjemného čtení, které sice není jednoduché, musíte nad ním přemýšlet, ale rozhodně Vás ihned vtáhne do světa dění.
Náročnost stylu psaní čtenáře neochudí o prožitek z děje, jelikož ačkoliv jsou některé popisy zdlouhavé a někdy i náročné, tak odsípou během chvíle a stránky ubývají před očima a za hodinu ani netušíte, že jste přečetli 100 stran.

Vojenská výzkumná stanice vysílá nouzové volání, které znepokojí mnoho obyvatel. Mladá žena, která je správkyní parku se vydává se svým psem na prohlídku místa, odkud vyšel znepokojivý vzkaz. Díky své naléhavosti málem přijde o život a musí se vypořádat a utíkat před kouřem, který ničí vše živé, co se mu dostane do spárů. Všechna zvířata utíkají ze svých úkrytů a bojují o život. Pokud se nevyhnou smrtícímu kouři nezbude z nich nic, kromě mrtvého těla. Půda je mrtvá a všechny stromy zčernalé. Vše co bylo kdysi krásné je najednou bez života.

Gray Pierce je další z hlavních postav, které střídají po kapitolách své příběhy. Jejich životy se časem propojí a společně musí čelit nástrahám a vyřešit případ, který zabil mnoho živých tvorů.

Na první pohled v celku mrazivé a náročné dílo se čtenáři vsákne pod kůži a nepustí jej. Ačkoliv párkrát nastane chvíle, kdy chcete knihu odložit díky nezajímavosti děje, tak to stejně neuděláte, jelikož Vás najednou zaujme pasáž, která jen tak nepustí. Všem milovníkům Jamese mohu tuto knihu vřele doporučit a já sama se podívám po dalších knihách tohoto autora, jelikož jsem opravdu mile překvapena. James Rollins má čtenářům co nabídnout a zaručuje jim skvělý čtenářský zážitek.

Moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.